Typy reklamy typu outdoor. Jak je zamówić? Czy są opłacalne


reklama outdoorowa łączy się z dużym formatem, współczesnymi nośnikami, a nawet niestandardowymi rozwiązaniami. Mieści ona szerokie spektrum mediów – od aktywnych (mieniące się światła) do biernych (plakat).




Sytuowana bywa na ulicy, w miejscach użyteczności publicznej jak też w środkach komunikacji . To przekaz reklamowy, jaki odróżnia się od innych nośników. Reklama zewnętrzna – w przeciwieństwie do reklam nadawanych w mediach – nie zmierza do dostarczenia jak najogromniejszej ilości informacji. Jej celem jest zapewnienie prędkiej identyfikacji artykułu. Niekiedy przesył – by zakorzenić się w naszej świadomości - ogranicza się do podania jednego słowa, przykładowo nazwy firmy. I to niejednokrotnie starczy, ażeby wiązać dany artykuł z jego logiem. Reklama outdoorowa, ażeby była skuteczna, powinna więc mieścić minimum słów i maksimum elementów ekspresywnych- . Nadto, w przypadku reklamy typu outdoor, stosuje się regułę stopniowego napięcia – a więc zaczęcia kampanii od komunikatu, który ciekawi, uwodzi swoją tajemniczością. Następne reklamy powinny być spójnym rozwinięciem pierwszego, aż do finalnego komunikatu będącego rozwiązaniem tajemnicy.


polska
Source: pixabay.com


Aktualnie technika zapewnia wręcz bezgraniczne możliwości kreacji reklamy outdoorowej. Outdoor, w dzisiejszych czasach, to już nie tylko zwyczajne billboardy Katowice z zadrukowaną ofertą.




Pojawiły się dla przykładu trójwymiarowe, czy „wystające” poza billboard części (2 czy 3D) albo inskrypcje typu day&night (zauważalne w nocy i w przeciągu dnia), natomiast dzięki cyfrowym mediom albo rzutnikom mamy możliwość wyświetlenia reklamy na budynkach, chodniku, oraz na pochmurnym niebie. Obecnie billboardy Gdynia możemy ujrzeć wszędzie- .

Tags: logo, reklama, produkt