Pożytki które może dać wyświetlanie reklamy w komunikacji miejskiej


W XXI wieku tradycyjne rodzaje reklamy przechodzą do lamusa. Ulotki wkładane do skrzynek listowych, anonse w czasopismach przestały starczać. Jak dowodzą analizy, obraz animowany jest współcześnie najlepszym źródłem reklamowym, który wpływając na zmysły przynosi znakomity rezultat. Reklama multimedialna jest to pokaz spotów promocyjnych za pomocą obrazu cyfrowego.


Przekaz reklamowy emitowany jest w postaci wysokiej jakości filmu na
wnętrze autobusu
Author: shrinkin'violet
Source: http://www.flickr.com
wyświetlaczach ciekłokrystalicznych. Mogą być to przekazy reklamowe, informatory, wiadomości jak też inne rodzaje informacji. Innowacyjność tego podejścia stanowi bliską konkurencję dla takich nośników reklamy, jak: plakaty, ulotki, słupy ogłoszeniowe.

Wyższość reklamy w autobusie nad pozostałymi rodzajami reklam wiąże się ze szczególną, gdyż przymusową sytuacją w jakiej znaleźli się pasażerowie. Są ograniczeni tak przestrzennie, jak również czasowo. Ciężko jest im wygenerować odpowiednią ilość skupienia aby skoncentrować się np. na lekturze, ale zarazem pragnąc zabić czas poszukują ciekawiącego medium, jakie przyciągnęło by ich spojrzenie na okres podróży.

Postawienie na marketing - wielkoformatowa reklama przy użyciu wyświetlaczy LCD gwarantuje przedstawienie reklamy ogromnie wielkiemu gronu adresatów (na przykład w Krakowie każdy z autobusów w ciągu tygodnia, wozi 20-30 tysięcy pasażerów) (kliknij tutaj). Wykorzystanie autobusów oraz tramwajów jadących po najgęściej zaludnionych ulicach największych miejscowości, umożliwia dotarcie nawet do setek tysięcy rezydentów!


Skuteczność takowej reklamy zapewnia częstość i regularność powtarzanych treści. Reklama w autobusie może być dynamiczna i
Reklama zewnętrzna
Author: Jan Tik
Source: http://www.flickr.com
barwna co skutecznie przyciąga spojrzenie obserwatora, np. - reklama w autobusie. Dodatkowo spojrzenia przyciągają transmitowane aktualności lokalne, z kraju, a także prognoza pogody, ciekawostki itp..

Ogromnie ważnym aspektem jest też to, iż reklama w autobusie jako jedna z niewielu dochodzi do klientów w chwili dużej chłonności umysłu, kiedy nigdzie się nie spieszą oraz nie mają nic innego do uczynienia niż spoglądać w monitor LCD i czytać emitowane na nim wiadomości. Mało tego, potencjalny nabywca nie może wyłączyć wyświetlanej reklamy co jeszcze wzmacnia efektywność tego rodzaju działań promocyjnych. Odpowiednio skonstruowana reklama w autobusie ma duże szanse być skuteczną pod warunkiem, że nie będzie zbyt natarczywa.

Tags: tramwaj, pasażer, przyciąganie